A cukorbetegség megelőzése

a cukorbetegség megelőzése

a cukorbetegség megelőzése

Létrehozva: A következő tíz évben ez az arány könnyen meg is duplázódhat, ha nem teszünk ellene. Egyre kevesebbet mozgunk, mindenhová a cukorbetegség megelőzése járunk, az épületekben liftek, mozgólépcsők üzemelnek, egyre több időt töltünk a tv és a számítógép előtt.

a cukorbetegség megelőzése

Az étrendünkben is nagyobb szerepet kapnak a cukros, zsíros, finomított szénhidrátokkal készült ételek, a feldolgozott élelmiszerek. Az étkezési szokásainkon is eluralkodott a gyorsaság és a kapkodás: a reggelit kihagyjuk, ebédre gyakran csak egy szendvicset kapunk be, vacsorára pedig alaposan belakmározunk. Emellett igen rossz hatással vannak az életünkre a nassolnivalók és a népszerű üdítőitalok, melyek szintén teli vannak cukorral.

a cukorbetegség megelőzése

Önt fenyegeti? Mekkora eséllyel lép fel önnél cukorbetegség? Tesztelje rizikóját ide kattintva!

a cukorbetegség megelőzése

A mozgásszegény életmód és az energiadús táplálkozás elhízáshoz vezet. A hasüregben felszaporodó zsírszövet az oka az inzulinhatás csökkenésének, így a cukorbetegség kialakulásának.

a cukorbetegség megelőzése

A diabétesz ráadásul az esetek zömében nem önállóan jelentkezik, hanem a a cukorbetegség megelőzése szindrómának nevezett komplex anyagcserezavar részeként. A cukorbetegségnek emellett számos súlyos szövődménye is lehet, és a várható élettartamot is jelentősen megrövidítheti. A cukorbetegség kialakulása előtt minden érintett átesik az úgynevezett prediabéteszes állapoton.

Ez azt jelenti, hogy a vércukorszint már magasabb, mint a normális, de még nem annyira, hogy egyértelműen ki lehessen mondani a cukorbetegség diagnózisát. A prediabéteszes esetek 40 százalékánál 5 éven belül kialakul a diabétesz.

Tenni ellene egyszerű

A prediabétesz két formája is ismert, az egyiket emelkedett éhomi vércukorszintnek IFGa másikat csökkent glükóztoleranciának IGT nevezik. Tenni ellene egyszerű A cukorbetegség megelőzését nagyon egyszerűen, röviden összefoglalhatjuk: éljünk aktívabb életet, együnk egészségesebb ételeket és szabaduljunk meg a túlsúlytól vagy legalább néhány felesleges kilótól.

Ezek az életmódbeli változtatások mindenkinek jót tesznek, azonban van néhány csoport, akiknél magasabb a cukorbetegség rizikója.

a cukorbetegség megelőzése

Ezek közé tartoznak a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők, a túlsúlyosak, a mozgásszegény életmódot élők, a 45 év fölöttiek, bizonyos gyógyszereket tartósan szedők, illetve azok, akiknek a családjában több a cukorbeteg. Az első lépés tehát egy alapos szűrővizsgálat kell, hogy legyen, melynél megállapítják a rizikó mértékét és ennek megfelelő változtatásokat javasol a szakorvos.

Diabétesz Prevenció – A cukorbetegség megelőzése

Mozgás mozogni! A mozgásnak szinte felsorolhatatlanul sok pozitív hatása van: jót tesz a keringési rendszernek, az önbizalmunknak, a csontjainknak és az izmainknak.

A hatékony megelőzés egyet jelent a költséghatékony egészségmegőrzéssel betegség-megelőzésselakár a diabétesz megjelenésének megelőzéséről van szó elsődleges megelőzésakár a hosszabb távú következményeinek megelőzéséről másodlagos megelőzés. A megelőzés a korszerű életvitelt helyezi előtérbe, és a tudatosság kialakítására fókuszál különös figyelemmel a súlycsökkentést célzó diétákra és a testmozgásra. Kutatások alapján azokban az országokban, ahol jelentősen eltérő a zsírok, illetve a szénhidrátok fogyasztási aránya, ott eltér a cukorbetegség előfordulása is: magas szénhidráttartalmú étrendekhez a cukorbetegség alacsony előfordulási aránya társul. Ezekben az országokban az étrend alacsony fehérjében főként állati fehérjébenzsírokban és állati zsírokban. A kutatások szerint a legerősebb kapcsolat a 2-es típusú cukorbetegség és a testsúlytöbblet között mutatható ki.

Emellett a sportolás segít megszabadulni a felesleges kilóktól, csökkenti az étvágyat, javítja a szervezet inzulinszenzitivitását és a pillanatnyi vércukorszintet is csökkenti. Ideális esetben napi perc mozgásra van szükség a szervezetünknek, de ha nagy súlyfelesleggel vagy éppen edzetlenül állunk neki mozogni, akkor kezdjük perccel vagy amennyivel bírjuk - a lényeg a rendszeresség és ha tényleg elszántak vagyunk, előbb-utóbb úgyis jobban fog menni.

Sok kutatást folytattak arról, hogy melyik a legjobb mozgásforma a cukorbetegség ellen, de végül arra a következtetésre jutottak, hogy tulajdonképpen bármit kipróbálhatunk. Az aerob és a súlyzós mozgásformákat érdemes kombinálni - kezdjünk sétával, úszással!

Nem a gének, nem a végzet, hanem egyszerűen csak a nyugati étrend az, ami cukorbeteggé teszi az embereket. Ne a géneket hibáztassuk hát, hanem az étrendet.

A közhiedelemmel ellentétben nem elsősorban a cukros ételektől leszünk cukorbetegek h i r d e t é s Teljesebb ételek a teljes egészségért! A közhiedelemmel ellentétben nem vagyis nem elsősorban a cukros ételektől leszünk cukorbetegek.

A finomított szénhidrátoknak, a rengeteg zsírnak és a túl sok felesleges kalóriának, valamint a rostokban és mikrotápanyagokban szegény ételeknek egyaránt szerepe van abban, hogy elhízzunk, és így előbb-utóbb kialakuljon nálunk a cukorbetegség. A megelőzéshez tehát az általános elveket érdemes követnünk: együnk kevesebb cukrot, finomított szénhidrátot például fehér lisztet és zsírdús ételeket.

Mozgás mozogni!

Részesítsük előnyben a teljes kiőrlésű gabonákat, a friss zöldségeket és gyümölcsöket. Igyunk több folyadékot, de a cukros üdítőket mellőzzük, az elfogyasztott alkohol mennyiségét pedig csökkentsük.

Ezek az diabetes könnyek könnyek kezelés nemcsak a túlsúly elleni küzdelmet támogatják, de kutatások bizonyítják, hogy a vércukor megregulázásában is szerepet játszanak.

A cukorbetegség megelőzése - 6 hatékony módszer A cukorbetegség megelőzése - 6 hatékony módszer Kapcsolódó tünetek: elhízás magas vércukorszint Magyarországon mintegy ezer regisztrált cukorbeteg él és nagyjából ,5 millióra tehető azoknak a száma, akik ugyan diabéteszesek vagy a betegséget megelőző utolsó stádiumban vannak, de nem mennek el orvosi szűrővizsgálatra, így még nem diagnosztizálták őket. A rendszeres szűrések kiemelten fontosak, ugyanis aki nem változtat az életmódján, annál év alatt szinte biztosan kialakul a 2-es típusú diabétesz. Mit nevezünk cukorbetegségnek? A 2-es típusú diabétesz megelőzésének módszerei 1. Testsúlykontroll A cukorbetegség kialakulása tipikusan a helytelen étkezési szokások, a mozgásszegény életmód számlájára írható, bár a cukorbetegségre való hajlam sok esetben örökletes.

További a témáról