Mi a teendő, fáj a lába a cukorbetegség kezelésének

Diabéteszes láb kezelése - Cukorbetegközpont

Zsibbadhat, vagy bizsereghet a szája vagy az ajka. Homályos lehet a látása vagy fájhat a feje.

Fáj és bizsereg a lába? Lehet, hogy cukorbetegség okozza

Ingerültté vagy zavarttá válhat. A beszéde összefolyóvá válhat.

mi a teendő, fáj a lába a cukorbetegség kezelésének

Az is lehet, hogy alacsony vércukorszint esetén semmilyen tünetet nem tapasztal. Miután vércukorszintje normalizálódott, ne felejtse el tájékoztatni orvosát vagy a diabetológiai szakasszisztenst az eseményről. Fontos, hogy a lehető leghamarabb felismerje a tüneteket.

mi a teendő, fáj a lába a cukorbetegség kezelésének

Ha hipoglikémiát észlel, tegye a következőket: 1. Mérje meg a vércukorszintjét! Valamilyen gyorsan felszívódó cukrot tartalmazó táplálékot fogyasszon, például az alábbiak valamelyikét: Fél pohár kóla vagy más, nem diétás ital vagy gyümölcslé.

mi a teendő, fáj a lába a cukorbetegség kezelésének

Három glükóztabletta gyógyszertárakban kapható. Egy pohár tej. A fenti kezelési módok mindegyike körülbelül 15 gramm szénhidrátot tartalmaz, ez a mennyiség gyorsan meg tudja emelni a vércukorszintjét. A fenti ételek elfogyasztása után várjon 15 percet, majd újból mérje meg a vércukorszintjét. Jegyezze fel az értéket kezelési naplójába. Ne felejtse el lejegyezni, hogy vércukorszintje alacsony volt. Ha a vércukorérték továbbra is alacsony, vagy ha nem érzi jobban magát, alkalmazza újból a fenti kezelések valamelyikét!

Fájó láb: érszűkület vagy neuropátia (idegkárosodás) okozza? - Neuropátia Tudástár 3. rész

Hívja az orvosát, vagy a mentőszolgálatot, ha vércukorszintje két kezelés után is alacsony, és állapota nem változik! Kérjen segítséget családtagjaitól, vagy a mi a teendő lévőktől! Ha úgy gondolja, hogy vércukorszintje alacsony, de nem tudja megmérni, alkalmazza a fenti kezelést.

Kétség esetén biztonságosabb, ha elfogyaszt valamit, amely növeli a vércukorszintjét, mintha súlyosan alacsony vércukorszint alakulna ki.

Cukorbetegség

Ha következő étkezéséig még több mint egy óra van hátra, a cukortartalmú folyadék után fogyasszon egy kisebb fogást, mely szénhidrátot és fehérjét biztosít Önnek, például egy szendvicset vagy néhány szem sós kekszet fáj a lába a cukorbetegség kezelésének. Rendes étkezését a szokásos időben fogyassza el, még akkor is, ha magas cukortartalmú köztes fogást evett.

mi a teendő, fáj a lába a cukorbetegség kezelésének

Ha Önnél gyakran előfordul alacsonyabb vércukorszint, feltétlenül keresse fel kezelőorvosát, hogy a szükséges teendőket megbeszéljék. Hogyan kerülheti el az alacsony vércukorszint kialakulását? Az alacsony vércukorszint veszélyeztetheti az életét, ezért fontos megakadályozni a kialakulását.

Cukorbetegség - Hogyan védje lábait az amputációtól?

Íme néhány egyszerűbb lépés ennek érdekében: Kövesse a kezelési előírásokat! Ne hagyjon ki főétkezést vagy köztes étkezést!

mi a teendő, fáj a lába a cukorbetegség kezelésének

Tanulja meg, hogyan kell az étrendjét vagy a cukorbetegségre szedett gyógyszereit a testmozgáshoz igazítania! Éljen rendszeresen, és megfelelő időben vegye be a gyógyszerét!

Lábfej fájdalom 23 oka, 11 tünete és 12 kezelési módja [teljes leírás]

Az inzulin beadásakor ne szúrja be a tűt sokszor ugyanarra a helyre, mert megváltozhat az inzulin felszívódása! Tervezett időközönként ellenőrizze vércukorszintjét!

Végezzen vércukormérést, ha nem érzi jól magát, és jegyezze fel az eredményeket a kezelési naplóban. Legyen figyelmes, kövesse a vércukorszint változásait, és cselekedjék a tanultak szerint!

Fáj és bizsereg a lába? Lehet, hogy cukorbetegség okozza

A szervezet figyelmeztető jeleinek ismerete Az alacsony vércukorszintet minden ember másként érzékeli. Mivel nem feltétlenül alakulnak ki jellegzetes tünetek, vércukorszintjét rendszeresen ellenőriznie kell, különösen, ha testmozgást végez, vagy ha beteg.

mi a teendő, fáj a lába a cukorbetegség kezelésének

Reagálás a figyelmeztető jelekre Ha figyelmeztető tüneteket észlel, mérje meg a vércukorszintjét, és szükség szerint kezelje magát! Tájékoztasson másokat is, hogy segíthessenek Még azelőtt tájékoztassa cukorbetegségéről családját, barátait, edzőpartnereit, munkatársait és osztálytársait, mielőtt szüksége lenne segítségre.

  1. Cukorbetegség tünetei és kezelése - HáziPatika
  2. Magyar Diabetes Társaság On-line

Tudassa velük, milyen jeleket észlelhetnek olyankor, amikor alacsony a vércukorszintje, és miként segíthetnek, amikor ez előfordul. Hordjon magánál azonosító kártyát!

Magyar Diabetes Társaság

Mindig legyen Önnél azonosító kártya, amely arról informál, hogy Ön cukorbeteg. Ha a rosszullét miatt nem tudna beszélni, az azonosító tájékoztatja az embereket arról, hogy mi a gond, és segít abban, hogy hozzájusson a szükséges kezeléshez. Környezete az alábbi tüneteket észlelheti, ha alacsony a vércukorszintje: Hirtelen sápadtság.

További a témáról