Jóga és a cukorbetegség kezelésében

Jóga a cukorbetegség kezelésében

Kezdőlap Jóga a cukorbetegséghez - A jóga segíthet a cukorbetegség ellenőrzésében és gyógyításában? A cukorbetegség olyan anyagcserezavar, amely idővel kialakul és szinte az összes testi rendszert érinti. Az 1-es típusú cukorbetegség olyan autoimmun betegség, amely kevés embernél fordul elő, és kevés köze van az életmódhoz.

A cukorbetegség megelőzhető és kezelhető a jógával A 2-es típusú cukorbetegség két fő és tápióka glikémiás indexe oka a fizikai aktivitás hiánya, és rossz étkezési szokások.

Iratkozz Fel Ingyenes Online Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Az évek során a rossz életmód fokozott inzulinrezisztenciához vezet, ami végül 2-es típusú cukorbetegséghez T2D vezet. A T2D-t inzulinrezisztencia, magas vércukorszint és magas rossz koleszterinszint jellemzi. A rosszul kezelt cukorbetegség jóga és a cukorbetegség kezelésében szövődményhez vezet. A T2D leggyakoribb szövődményei: neuropathia egy vagy több ideg károsodása vagy diszfunkciója ; nagy és kicsi erek betegsége; a stroke és a szívroham fokozott kockázata; nem gyógyuló fekélyek; retinopathia a retina rendellenességei, amelyek közül néhány vakságot okozés még sok más.

A cukorbetegség fokozott betegséghez és rövidebb élettartamhoz vezet A T2D megelőzhető, de nem gyógyítható.

diabetic retinopathy treatment laser

Szerencsére ez jól kezelhető, amint azt a különböző cukorbetegség-megelőzési tanulmányok is mutatják. Valójában a fizikai aktivitás növelése, valamint az étrend helyesbítése elég jól segítheti a korai cukorbetegség kezelését. Ami még érdekesebb, hogy a sajátos életmódbeli változások gyakran jobban működhetnek, mint a gyógyszeres kezelés, feltéve, hogy ezeket az életmódbeli változásokat korán elkezdik.

Teljesen Kezdő Online Jógatanfolyam Kezdőknek és Újrakezdőknek

Ez az oka annak, hogy egyesek akár részben meg is fordíthatják a cukorbetegséget ezekkel az intézkedésekkel. A jóga cukorbetegséggel kapcsolatos előnyeit az orvostudomány jól bizonyítja A jóga segíthet bizonyos betegségek megelőzésében és kezelésében is.

diabetológus pécs

A jóga gyakorlatok javítják a fizikai mozgékonyságot és az erőt, míg a légzőgyakorlatok Pranayama a mentális jólétet. Helyes gyakorlással és tapasztalt tanár felügyelete mellett a jóga segíthet a test biokémiai változásainak javításában, a hormonális szint javításában, a stressz csökkentésében, az anyagcsere javításában, a fegyelem megteremtésében, mindez jobb cukorbetegséghez vezet.

6 örökzöld módszer a cukorbetegség természetes kezelésére

A jóga segíthet az elhízás leküzdésében és javíthatja az anyagcserét Az elhízás az egyik fő oka a T2D növekedésének, különösen a központi elhízás nagymértékben növeli a cukorbetegség kockázatát.

Ezenkívül egyes etnikai csoportok, például a dél-ázsiaiak, sokkal alacsonyabb BMI-vel testtömeg-index alakíthatják ki a cukorbetegséget, mint európai társaik.

A kutatások azt mutatják, hogy a jóga-ászanák rendszeres gyakorlása jótékony hatással lehet a testsúlyra, a mérésekre és az étkezés utáni vércukorszintre. Az egyik tanulmányban [1] a 30—60 éves résztvevők jelentősen javították vércukorszintjüket, mivel csak 40 napig gyakorolták a jógát.

diabetes/metabolism research and reviews abbreviation

A rendszeres jóga azt eredményezte csökkent derék-csípő arány, az inzulinszint változása, a glükóz jobb felhasználása és a zsír újraelosztása, hogy csak néhányat említsünk.

A tanulmányok azt javasolják, hogy a jóga kiegészítő terápiának tekinthető a cukorbetegség kezelésében. A jóga fokozza az anyagcserét és csökkenti a koleszterinszintet A cukorbetegség a nem orvosi emberek által elkülönített glükóz-anyagcsere-rendellenesség.

Ülőmunka kompenzálása jógával - 1. szint - cleverpuppets.hu - Több videó a weboldalunkon!

Cukorbetegségben az összes tápanyag anyagcseréje károsodott. Felháborodott magas vércukorszint, minden cukorbeteg is szenved megzavarta a zsíranyagcserét lipidek. A jógáról kimutatták, hogy stimuláló hatással van az anyagcserére, ezáltal segít csökkenteni a koleszterinszintet és pozitívan befolyásolja a szív- és érrendszeri egészséget. Pranayámákat légzőgyakorlatok és ászanákat jóga pózok hajtottak végre.

Jóga a cukorbetegség kezelésében

A próba végén minden résztvevő, aki rendszeresen gyakorolta a jógát, megtapasztalta a a testtömeg-indexük jelentős javulása valamint vérértékeik. Úgy tűnik, hogy a jóga bármely korosztályban segíthet. Korán el lehet kezdeni a magas kockázatú csoportokban a cukorbetegség kialakulásának megakadályozása érdekében.

a diabétesz isten tehén

A koreai tanulmányok egyikében [3] az elhízott, átlagosan 14 éves fiatal résztvevők a jóga-ászanák segítségével jelentősen javították testösszetételüket. A jóga javítja a szív- és érrendszeri egészséget A cukorbetegséggel járó szív- és érrendszeri szövődmények jelentik a cukorbetegséggel összefüggő halálozások fő okát. A cukorbetegség károsítja a nagy és a kis ereket, ami magas fokú szívroham és stroke kockázatához vezet.

A cukorbetegség a láb amputációjának, a vesebetegségeknek, sőt a retinopátia okozta vakságnak is a legfőbb oka. Számos, összesen résztvevővel végzett klinikai vizsgálat metaanalízise kimutatta, hogy a jóga segíthet csökkenteni a vérnyomást, a pulzusszámot, a légzésszámot, a derék kerületét, a csípő és a derék arányát, az összkoleszterinszintet, a triglicerideket, a vércukorszintet, az inzulinrezisztenciát [ 4].

Íme a jóga gyakorlásának néhány előnye:

Tehát tud drámaian javítja a szív- és érrendszeri egészséget, és csökkenti a cukorbetegséggel összefüggő különböző szövődmények kockázatát. A jóga segíthet megelőzni a diabéteszes neuropátiát A neuropathia a cukorbetegség egyik fő szövődménye.

diabetes mellitus type 2 article

A cukorbetegek többségében jelen van, bár csak kevés esetben diagnosztizálható. Kezdődhet a kezek és a lábak bizsergő érzésével, előrehaladva az érzékelés elvesztéséig. Az autonóm neuropathia a belső szervek működésének károsodásához vezethet.

Legutóbbi bejegyzések

Az Indian Journal of Physiology and Pharmacology [5] folyóiratban megjelent tanulmány kimutatta, hogy a jóga és a cukorbetegség kezelésében 40 napig napi 30—40 percet gyakorolva jelentősen javíthatja az idegvezetést. Ez azzal magyarázható, hogy a jóga pozitívan befolyásolja a vércukorszintet, javítja a hormonális szintet, javítja az anyagcserét és esetleg más olyan mechanizmusokat, amelyek közvetlenül javítják az idegek egészségét.

Következtetés Összefoglalva, a jóga kiegészítő kezelésnek tekinthető a cukorbetegeknél [6]. Ez segíthet szinte minden egészségügyi paraméter javításában. Elősegíti a testi és lelki egészséget, javítja az alvás minőségét és csökkenti a vérnyomást.

ödéma végtagok cukorbetegség kezelésére

A jóga nem csak a cukorbetegség jobb kezelésében segíthet; ha elég hosszú ideig végezzük, ez minimalizálhatja a különböző szövődmények kockázatát. Fontos megjegyezni, hogy a jóga hatékonyságának a cukorbetegséggel járó szövődmények megelőzésére irányuló klinikai vizsgálatok többségét rövid, néhány héten keresztül végezték, és mindig pozitív hatással voltak az emberek egészségére.

  • Cukorbetegségre jógaterápia - Dr Gulyás
  • Nem diabetes mellitus etiológiájában patogenézisében klinikán kezelés
  • Kezdő Jóga Otthonról

A cukorbetegség legtöbb szövődménye hónapok vagy akár évek alatt alakul ki. Ha a jógát a betegség korai szakaszában vezetik be a betegek számára, képzelje el, milyen elképesztő hatásokat lehet elérni hosszú időn keresztül! A jóga egy sorozatot jelent a cukorbetegek számára Itt van egy egyszerű, kiegyensúlyozott szekvencia, amely jól működhet a 2-es típusú cukorbetegség korai stádiumában lévő emberek számára: Shavasana - Corpse Pose 5 perc Anulom Vilom - Alternatív orrlyuk légzés 5 perc Surya Namaskara - Napüdvözlet 4 jóga és a cukorbetegség kezelésében Sukha Sarvangasana - könnyű vállgyertya a falhoz 1 perc Ardha Setu Bandhasana - Half-Bridge póz 30 másodperc Pawan Mukthasana - légkioldó póz 30 másodperc Matsyasana - Hal póz 1 perc Passchimottanasana - ülő inzulinrezisztencia termékek 1 perc Bhujangasana - Klasszikus Cobra Pose 30 másodperc Vistrit Bhujangasana - kiterjesztett Cobra Pose 30 másodperc Ardha Matsyendrasana - Félcsigacsavar 1 perc mindkét oldalon Vrkshasana - Fa póz 30 másodperc oldalanként Tadasana - hegyi póz 1 perc Shavasana - Holttest póz 10 perc Erőforrások Tudományos források A szerzőről Ram Jain E-RYT az indiai Arhanta Yoga Ashram és a holland Arhanta Yoga Ashram igazgatója és alapítója.

Professzionális jógatanárképzést oktat Indiában és Hollandiában, valamint a Yin jógát is közvetlenül Paul Grilley-nél tanult.

További a témáról